Direktlänk till inlägg 28 oktober 2018

Snällkalender och Mamma Mia!

Av livsoptimisten - 28 oktober 2018 11:40

Drog upp rullgardinen imorse - Mamma Mia, det snöar! Det känns tidigt men vi har ju gått över till vintertid eller normaltid inatt. Så det ska ju bli kallare och kallare, brrr.
Normaltid, regeringen har tillsatt en utredning för att se om Sverige ska ha normaltid för alltid. Ååå jag älskar när det blir sommartid så jag är en av de som gärna vill byta mellan sommar- och vintertid. Men jag vet att många inte gillar det och så är det, vi är olika.

Det var ett tag sen men nu var det dags att knyta på löpskorna och bege mig ut i spåret. Nu kom nästa Mamma Mia - tungt, kondition är verkligen en färskvara! Eller kan jag skylla på att kylan gör flåset tuffare? Nopp, så enkelt är det då rakt inte. Jag lyckades komma runt iaf och det blev ett nytt Mamma Mia vid dörren - så skönt att va hemma igen!

Nu har jag bjudit mig på en go frukost och gott varmt kaffe, Mamma Mia så snäll jag är mot mig själv! :-) Skämt åsido men jag är bra på att göra det mysigt och gott på egen hand men visst hade på tu man hand varit härligt.
GoMorgon TV får vara en stand in för personligt sällskap. Idag har det varit en del kloka inslag. Först att kropp och själ hör ihop, jajamensan, och det finns en del fysiska sjukdomar som har orsaker i det själsliga, s.k psykosomatiska sjukdomar. Ta stress tex med yrsel, hjärtklappning, dubbelseende, högt blodtryck vilket är fysiska symtom som jag själv drabbades av. Där vila och städning i livets alla krav är bästa medicinen, då avtar och försvinner symtomen. Men minsta lilla påfrestning då knackar symtomen på igen så det gäller att vara uppmärksam och varsam.
En klok sak blev tydligt i TV:n, stress är ingen sjukdom utan brist på återhämtning kan ge fysiska symtom. Här har jag fått bra hjälp av mina tre ballonger, det gäller för mig att blåsa upp när luft saknas i någon av dem och tömma ut när någon blir för luftfylld. Är du nyfiken, håll koll här så ska jag berätta mer om mina ballonger, kanske redan imorgon.

En annan sak som visades på TV var en snällkalender som Friends har producerat sedan några år. Mamma Mia så bra och så behövligt! Denna kan jag tänka mig passar inte bara barn utan även oss vuxna. En lucka handlar om att man ska skriva snälla lappar och gömma på olika ställen. Tv inslaget visade gömda snälla lappar på ett bibliotek. Tänk så härliga leenden dom skapar! Vi hade faktiskt en snäll-lapp på jobbet i våras. Plötsligt fanns en lapp i ett block där det stod Jag älskar dig! Och ett litet hjärta fanns med. Så klart funderade vi på vem som hade skrivit den och vem som skulle få den men ingen kände till någon. Vi valde att dra nytta av lappen och valde ut någon av oss som behövde lappen lite extra just då. Alla blev glada av lappen! Sen hade vi en kollega som slutade och då fick hon adoptera lappen på heltid för att komma ihåg oss. <3

Tror minsann jag ska köpa snällkalendern och ha lite härliga dagsuppdrag under decembermånad.
Vill du veta mer om den så hittar du kalendern här http://snallkalendern.nu/

I eftermiddag kommer Mamma Mia finalen, jag ska gå och se Mamma Mia, Here we go again på stadens nyinvigda Filmstad.
Jag gillar mina äventyr på egen hand och har nog upplevt det mesta men just bio har jag aldrig varit själv på men idag händer det. Och vad kan då bli bättre än Mamma Mia som är full av allt gott jag vet, sol sommar hav Grekland musik kärlek glädje.... Mmm!

Önskar dig en härlig söndag men några goa Mamma Mia moments! :-)

 
 
Ingen bild

lottarundkvist@gmail.com

30 oktober 2018 17:16

Älskar snällkalendern!! Såå mycket "ringar på vattnet" Att bara le till någon eller släppa förbi någon i kön.. 😊💞

livsoptimisten

30 oktober 2018 21:23

Så rätt Lotta! Bästa uppdragen och bästa spridningen av snällhet!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av livsoptimisten - 1 augusti 2022 21:02


I en tid av mycket dömande mot andra och mot oss själva, allt ältande, alla borden, alla varför är det nu dags att låta förlåtelsen få större utrymmet i dig själv, runt omkring dig, på hela vår jord. Vi går på lärandets väg i livet, alla möten och hä...

Av livsoptimisten - 8 juli 2022 21:28


Det tar sin tid…Att skapa livet och dess innehåll…Att få rotfäste och stabilitet…Att förgrena livstrådar till många vänner…Tacksam för mitt fina trygga rot och grenrika livsträd! Idag har jag lagt till ännu en årsring och ...

Av livsoptimisten - 5 juli 2022 19:49


Är du redo för att välkomna en tid i kärlek och harmoni? ❤️En tid som leder in oss på nya vägar, där ljuset bekämpar det mörker som vi i generationer blivit så skrämda av. Nu tänker du att den här kvinnan är spratt galen men icke sa nic...

Av livsoptimisten - 24 april 2020 22:23


Svåra tider kretsar omkring oss! Många hamnar i lidande och sorg, avstånd som gör ont, isolering som tär. Ett virus elakt så få! Vi får ta del av information och upplevelser i flödet som känns som om det är hämtat från en science fiction film. Otäcka...

Av livsoptimisten - 3 augusti 2019 12:49

Vinden ökar så smått men håller sig precis i mellanrummet mellan varmt och kallt. Kruset på havet bubblar vitt på ytan mellan båtarna som kryssar fram. Solen, min käre vän, lyser vackert från blå himmel och strålarna värmer huden så skönt. Jag på ena...

Presentation


Jag är en 54-årig kvinna som är levnadsglad i en perfekt ålder enligt mig själv! En ålder som ger trygghet, mod, nyfikenhet, livsglädje men även erfarenheter och en massa lärdom.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards