Direktlänk till inlägg 31 oktober 2018

Stanna upp farten, tillkalla attraktion och låta det ovissa få utrymme!

Av livsoptimisten - 31 oktober 2018 09:35

Är du som jag, har du lite bråttom när saker hänger i luften, när frågor är ovissa, när en lösning, ett svar är efterlängtat?

Mina tankar vill gärna hitta lösningar, få frågetecknet att rätas ut och saken löst. Ni kanske känner igen den nervöst irriterande krypande känslan i kroppen att vilja hitta rätt, NU. Men det är inte alltid så enkelt och det blir kanske inte rätt lösning om jag har för bråttom. Alla frågor tenderar inte att vara av sorten Quick fix. Kanske är det just det som är meningen att vi ska stanna upp, vänta in lösningen, svaret, det som komma skall.

Visst tror jag att tidens kraft behövs för att saker och ting ska falla/läggas på plats. Rätt tillfälle ska infinna sig för att det ska bli rätt, till det bästa. Dit lägger jag mitt hopp i mina frågetecken.

Jag övar mig också på attraktionslagen.
Attraktionslagen där jag önskar min lösning på frågan, önskar och ser framför mig hur jag vill att det ska bli. Försöker känna in och visualisera för att sen släppa. Inte enkelt men det är värt försöken, inget att förlora och är helt gratis. Det går bra att skriva ner sin önskan, lösning också. Men jag tror att det viktigaste är just att släppa taget, tanken, viljan efter önskan för att sedan ge utrymme till det ovissa. Låta det ovissa få planera, processa, lägga till rätta, i lugn och ro och att jag istället gör mig redo och är uppmärksam när lösningen väl står framför mig.

Jag är mitt i ett ovisst frågetecken sedan en tid och som behöver sitt utrymme. Det går som en slingrig väg med små backar jag åker upp och ner i. Ibland blir jag ivrig och vill snabba på för att sen backar tillbaka och lugna mig igen. Mina tankar resonerar och dividerar fram och tillbaka. Jag har som tur är några viktiga och betydelsefulla vänner omkring mig som jag kan be om hjälp, stöd och råd när mitt resonerande vill ha sällskap. Det är guld värt med vänner som förstår, ger råd när det behövs och känner av när det inte är läge, backar och låter mig vara i mitt behov av integritet.

Även här ger Dag Hammarskjöld mig stor hjälp genom sina ord. Och i mitt lugnande andetag, tillit och med leendet på insidan blir hans ord mitt mantra!

Förstå - genom stillhet
Handla - ur stillhet
Vinna - i stillhet

 
 
Ingen bild

Carin

31 oktober 2018 18:36

Stillhet är ett så fint ord men inte lätt att hitta alltid. Men när man har det eller är i stillhet märker man att man behöver det!! Det ger en go o härlig känsla.

livsoptimisten

31 oktober 2018 21:01

Du har så rätt! Är just nu helt fylld av stillhet efter ett yinyoga pass, underbart!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av livsoptimisten - 1 augusti 2022 21:02


I en tid av mycket dömande mot andra och mot oss själva, allt ältande, alla borden, alla varför är det nu dags att låta förlåtelsen få större utrymmet i dig själv, runt omkring dig, på hela vår jord. Vi går på lärandets väg i livet, alla möten och hä...

Av livsoptimisten - 8 juli 2022 21:28


Det tar sin tid…Att skapa livet och dess innehåll…Att få rotfäste och stabilitet…Att förgrena livstrådar till många vänner…Tacksam för mitt fina trygga rot och grenrika livsträd! Idag har jag lagt till ännu en årsring och ...

Av livsoptimisten - 5 juli 2022 19:49


Är du redo för att välkomna en tid i kärlek och harmoni? ❤️En tid som leder in oss på nya vägar, där ljuset bekämpar det mörker som vi i generationer blivit så skrämda av. Nu tänker du att den här kvinnan är spratt galen men icke sa nic...

Av livsoptimisten - 24 april 2020 22:23


Svåra tider kretsar omkring oss! Många hamnar i lidande och sorg, avstånd som gör ont, isolering som tär. Ett virus elakt så få! Vi får ta del av information och upplevelser i flödet som känns som om det är hämtat från en science fiction film. Otäcka...

Av livsoptimisten - 3 augusti 2019 12:49

Vinden ökar så smått men håller sig precis i mellanrummet mellan varmt och kallt. Kruset på havet bubblar vitt på ytan mellan båtarna som kryssar fram. Solen, min käre vän, lyser vackert från blå himmel och strålarna värmer huden så skönt. Jag på ena...

Presentation


Jag är en 54-årig kvinna som är levnadsglad i en perfekt ålder enligt mig själv! En ålder som ger trygghet, mod, nyfikenhet, livsglädje men även erfarenheter och en massa lärdom.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards