Alla inlägg den 1 december 2018

Av livsoptimisten - 1 december 2018 12:09

1 december, så var den redan här, julmånaden. Månaden där värme ska spridas bland mingel, klappinköp, julbak, pyssel, köttbullsrullning och allt som hör julmånaden till. Och i det sprida mycket medmänsklighet som verkligen är så rätt! En mycket givande superkraft som ger stor utdelning! En kraft vi alla behöver låta växa sig stor och smitta av sig till alla vi möter.

1 december, dagen jag får sätta mig i TV-soffan och äntligen dyka in i världen som årets julkalender rymmer. Jag är barnsligt förtjust i julkalendern och dom sista åren tycker jag att det har varit ett tilltalande familjefokus som har underhållit mig. Och i år är det dags för Storm på Lugna gatan där jag nu har sett första avsnittet. Det känns som att det kan bli en kalender som faller mig i smaken, många olika personligheter och säkert olika upptåg på en gata som säkerligen inte är så lugn som den ser ut. En ny rollinnehavare, Lena Philipsson, är med, spännande. Så nu är det 23 avsnitt att se fram emot!

Även dags att öppna lucka 1 i min snällkalender http://www.snallkalendern.nu
Ett härligt uppdrag som passar mig lätt som en plätt och som jag gärna sprider omkring mig. Kan inte avslöja vad uppdraget är utan idag gäller det att jag möter människor så att jag kan leverera så jag kan berätta hur effekten blev. Hihi, lite spännande att ha ett syfte med detta som jag så gärna gör!

Njut av din första dag i december, sprid värme till dig själv och dina medmänniskor!

Presentation


Jag är en 54-årig kvinna som är levnadsglad i en perfekt ålder enligt mig själv! En ålder som ger trygghet, mod, nyfikenhet, livsglädje men även erfarenheter och en massa lärdom.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards