Direktlänk till inlägg 2 december 2018

Att välja med hjärtat!

Av livsoptimisten - 2 december 2018 14:17

Gårdagens snäll-uppdrag var att le till alla jag mötte. Jag började direkt på morgonyogan? Där är det enkelt att le mot alla för där finns leende i mångfald.

Resten av dagen hade olika alternativ på aktiviteter och möten på listan. Jag valde med hjärtat och gav min dag och kväll till min dotter och hennes vänner. Ett helt rätt val som hon mottog med stor famn. Vi pysslade och flyttade in julen i hennes pappas lägenhet där hon bor. Vi fick till det riktigt bra faktiskt efter att ha provianterat lite julstakar, ljus, mossa och tomtar. Ja, det är möjligt att det finns någon låda med julsaker i förråden men det hittade vi inte i vårt korta försök att leta. Jag ser det som att nu har dottern fått egna julsaker till sitt första boende som hennes pappa får låna. Givmilt eller hur!? :-)

Känns helt naturligt att hjälpa henne även om jag är i min f.d mans hem. Nu är han för tillfället bortrest men dottern skickade både film och meddelande om vårt julresultat som han mottog med stor glädje! Gott!

Det är härligt när barnen blir vuxna och man möts på jämlik nivå. All övning till vuxenlivet ligger bakom, förståelse och balans infinner sig. En obeskrivlig kravlös ofantlig kärlek!
Det kändes faktiskt som om det var hennes lägenhet igår och jag ser så fram emot när barnen får sina egna hem. Så härligt att se hur dom själva vill ha det i sitt hem och kul när dom uppskattar ens hjälp. Det är go kärlek!

Vi njöt av vårt arbete med god mat och julfilm, känslan hade hög mysfaktor!!

Förste advent idag som ska firas med mysigt glöggmingel bland gamla och nya vänner. Och nytt uppdrag, släpp före i kön. Ja, det får bli en runda på julskyltningen och leta köer, brukar ju inte vara så svårt :-)
Det blir säkert många möjligheter till hjälpsamhet idag!

Njut av din advent och låt julivärmen fylla dig!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av livsoptimisten - 1 augusti 2022 21:02


I en tid av mycket dömande mot andra och mot oss själva, allt ältande, alla borden, alla varför är det nu dags att låta förlåtelsen få större utrymmet i dig själv, runt omkring dig, på hela vår jord. Vi går på lärandets väg i livet, alla möten och hä...

Av livsoptimisten - 8 juli 2022 21:28


Det tar sin tid…Att skapa livet och dess innehåll…Att få rotfäste och stabilitet…Att förgrena livstrådar till många vänner…Tacksam för mitt fina trygga rot och grenrika livsträd! Idag har jag lagt till ännu en årsring och ...

Av livsoptimisten - 5 juli 2022 19:49


Är du redo för att välkomna en tid i kärlek och harmoni? ❤️En tid som leder in oss på nya vägar, där ljuset bekämpar det mörker som vi i generationer blivit så skrämda av. Nu tänker du att den här kvinnan är spratt galen men icke sa nic...

Av livsoptimisten - 24 april 2020 22:23


Svåra tider kretsar omkring oss! Många hamnar i lidande och sorg, avstånd som gör ont, isolering som tär. Ett virus elakt så få! Vi får ta del av information och upplevelser i flödet som känns som om det är hämtat från en science fiction film. Otäcka...

Av livsoptimisten - 3 augusti 2019 12:49

Vinden ökar så smått men håller sig precis i mellanrummet mellan varmt och kallt. Kruset på havet bubblar vitt på ytan mellan båtarna som kryssar fram. Solen, min käre vän, lyser vackert från blå himmel och strålarna värmer huden så skönt. Jag på ena...

Presentation


Jag är en 54-årig kvinna som är levnadsglad i en perfekt ålder enligt mig själv! En ålder som ger trygghet, mod, nyfikenhet, livsglädje men även erfarenheter och en massa lärdom.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards