Alla inlägg den 4 december 2018

Av livsoptimisten - 4 december 2018 22:38

Efter en lång arbetsdag med mycket tid framför datorn behöver energisparkontot fyllas på. Var gör jag det bäst en tisdag?
Jo med den glada givmilda gospelkören!

Jag kan va trött och sliten, ha svårt att lämna soffans sköna famn i kvällsmörkret när jag ska åka dit. Men när övningen är slut och jag åker hemåt igen är jag fylld av energi och glädje!

Vi har en underbar körledare, full av värme, uppmärksamhet, inspiration och massor av humor. Har skrivit det tidigare men det är värt att nämna igen, han gör att vi alla känner oss sedda, var och en av oss. Han lyckas verkligen att få oss levande för att leverera toner, glädje och beröring av gospelns budskap.

Kören tillhör en församling och vi övar i en kyrkan, en fin kyrka med vackra målningar. Du ser en på bilden, en av målningarna som finns uppe i trätaket. 1931 dekorerades taket i kyrksalen med de vackra målningarna av Hugo Gehlin.

Ikväll övade vi bl.a gospellåten Emmanuel av Norman Hutchins. En underbar låt där vi gasar på i höjderna. Härligt att få släppa och ge allt i soprantonerna som är min stämma. Övningarna nu har fokus på jultema inför en kommande trettonaftonkonsert. Jag spelade in så du kan höra hur vi låter dock utan solist och med orginalversionen i bakgrunden. Jag la även in orginalversionen via youtube. Även om vi inte riktigt kan komma upp i gospelblodets toner så tycker jag vi låter bra. Med lite övning till så kommer det bli riktigt bra och på Trettonafton när vi har orkestern med oss och publiken kan njuta med öron och ögon, ja då kommer Emmanuel stiga högt upp till målningarna i taket! 

Nu ska jag bara försöka varva ner all adrenalin som tonerna gett mig så nattsömnen får ta vid.

Godnatt, Godmorgon, Goddag, Godkväll beroende på när du tar del av mitt inlägg! :-)




 

Presentation


Jag är en 54-årig kvinna som är levnadsglad i en perfekt ålder enligt mig själv! En ålder som ger trygghet, mod, nyfikenhet, livsglädje men även erfarenheter och en massa lärdom.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards