Alla inlägg den 7 december 2018

Av livsoptimisten - 7 december 2018 07:43

Om livet vore en pjäs, vilken roll skulle du ha och vilken roll har du i din pjäs, i ditt liv idag? Och vilken roll är det du söker?
Frågor som vi kanske medvetet och omedvetet funderar på. Jag gör det iaf men det finns säkert några som sitter i publiken av sitt livs pjäs och som mest ser på.

Varför skiver jag detta? Jo, ikväll ska jag få kloka ord serverade i fredagsmyset av Bob Hansson. En man vars budskap ska nyligen upptäckt. Budskap som får tankar att fundera, kloka, utmanade, tänkvärda budskap.
Det ska bli spännande att få ta del av hans föreställning KAN VI VARA SNÄLLA NU FÖR SEN DÖR VI FAKTISKT. Och det är ju alldeles sant, vi samhället, Sverige, världen, mänskligheten behöver ta en funderare på vad som sker, allt osnällt som sker i stort, i smått, öppet, dolt. Vad tjänar det till när vi väl dör? Ingenting, det skapar bara mer elände.
Så mer snällhet till mig, dig, oss alla, hela mänskligheten!




Tillbaka till pjäsen.
För många år sen såg jag filmen Vad kvinnor vill ha med Mel Gibson, minns du den? Där han efter att ha fått ström i sig hör alla kvinnors tankar. En fantastiskt rolig film där jag skrattade gott men den har också budskap för han hör en kvinnas dåliga tankar om sig själv och som inte vill vara med i sin livspjäs. Pga tankarna lyckas han se henne, lyssna på henne, hjälpa henne att rädda sig själv.
Minns att jag mådde så gott av filmen, full av en härlig känsla och att jag högt tänkte för mig själv ååå jag vill leva i en film, i flowet omgiven av passande bakgrundsmusik till livsscenens känsla. Ja jag vet att jag är tokig mellan varven :-) Och det ska roliga filmer fulla av kärlek i mitt liv. Inga hemska deckare och annat ont.

Mitt livs pjäs har pågått under hela mitt liv och jag har intagit olika roller. Roller som passat och roller som skavt. Medvetenheten om min pjäs kom vid min skilsmässa där livet vändes på ända. Då satte jag mig i publiken och tittade på livet jag levde och livet jag ville leva. Jag var inte nöjd med mitt liv och jag intog först manusansvaret för att skriva vilket innehåll livet skulle ha. Jag har provat några roller, hamnat hos regissörstolen för att ändra lite här och lite där, rekvisitan har fått sitt fokus och justeringar har skett.
Och nu är jag där mitt på scenen, hyfsat nöjd med min roll och önskar mig många härliga upplevelse. Funkar för det mesta och jag njuter av mina livscener. Det jag fortfarande saknar är min medspelare, ni vet det härliga slutet där det kärleksfulla paret hittar varandra. Haha, ja ja, jag är en romantiker och längtar efter mer kärlek i livet och det kommer när det är dags, hoppet har jag kvar! :-)

Men som Bob Hansson säger i klippet, 100 % sorg som blir 100 % medvetenhet som blir 100 % lycka, det stämmer för mig för så blev det efter min skilsmässa men det krävde mitt fulla fokus.

Det finns bara en huvudroll i ditt liv det och är du! Så var snäll mot dig själv och dom du möter, skapa din dag, din scen i din livspjäs så som du vill ha den och njut!

Stor kram <3

Presentation


Jag är en 54-årig kvinna som är levnadsglad i en perfekt ålder enligt mig själv! En ålder som ger trygghet, mod, nyfikenhet, livsglädje men även erfarenheter och en massa lärdom.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards