Alla inlägg den 4 februari 2019

Av livsoptimisten - 4 februari 2019 18:41

En vana, en rutin som är till gott för dig/mig är en viktig prioritering för välbefinnande i livet.
Jag vet inte vilken vana och rutin som är bra för dig men för mig är det att hålla mig på mattan. På mattan i stillhet och fokus, låta dagen passera och släppa in en vilsam känsla i kropp och själ för att välkomna kvällen och nattens vila.

Jag har alltid rört på mig men mest i högintensiv träning, och att nu hamna på mattan i lågintensiv träning och må så mycket bättre är både märkligt och magiskt.
Bara jag ser min varma gula matta så kommer det lugna andetagen och jag smälter sakta ner mot underlaget. Tänk vad den kan, denna uråldriga träning och så många varianter det finns.

I yogastudion och på yogaklassen finns massor av kärlek, frid, glädje och gemenskap. Där är alla alltid välkomna i sitt med sin matta!

Ja, mer matta åt mänskligheten!
Namaste!

Presentation


Jag är en 54-årig kvinna som är levnadsglad i en perfekt ålder enligt mig själv! En ålder som ger trygghet, mod, nyfikenhet, livsglädje men även erfarenheter och en massa lärdom.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards