Alla inlägg den 12 februari 2019

Av livsoptimisten - 12 februari 2019 21:22

 

Just hold on, change is coming. I feel it in the air, it´s in the athmosphere......

Bara håll ut, ändring kommer. Jag känner det i luften, jag känner det i atmosfären......


Jag tror på ändring, jag tror att våra önskade mål kan nås, jag tror att svaren kommer, jag tror att besluten blir rätt om vi följer hjärtat! Jag tror för att just tron på gott för mitt liv, min väg hjälper mig att se framåt, känna hopp, känna lust, känna förväntan. Tror du? Kan du känna det i luften, i atmosfären? Tron som doftar så gott och får leendet att sprida sig i ansikten, mmm.......


Mycket känns i luften, vändningen är på väg, mörkret ger sig för ljuset, luften fylls snart av vår och tecknen är redan på väg i jord och mylla, solen finns där och ger oss små glimtar av värme med sina strålar. Den bästa tiden för mig står på tröskeln och jag välkomnar den med öppna armar! Våren och den nalkande sommaren, så efterlängtad! 


Just hold on, change is coming - ja, jag väntar och jag känner hopp för den analkande vårsolen! 
Texten kommer från en ny gospellåt som vi övade på i kvällens kör-övning. A Move Of God Is On The Way av Norman Hutchins. Den har rytm och fötterna kan inte vara stilla och det blir ett härligt gung. En låt som ligger naturligt i rösten och som satt som en smäck, lätt att lära in. Kommer bli magisk på den kommande gospelkonserten i mars och jag hoppas på massor av med-klapp av publiken :-)


Du får här ett smakprov av Norman själv, så tillåt dig att njuta och fortsätt att TRO! 



Presentation


Jag är en 54-årig kvinna som är levnadsglad i en perfekt ålder enligt mig själv! En ålder som ger trygghet, mod, nyfikenhet, livsglädje men även erfarenheter och en massa lärdom.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards