Alla inlägg den 16 februari 2019

Av livsoptimisten - 16 februari 2019 16:20

Ja, kom inte våren på besök idag? I alla fall i Skåne, sol, blå himmel och 11 grader.
Solen lockar verkligen och får många att krypa ut ur sitt ide och vårkänslorna låter sig spiras.

Medan bilen fick omsorg för att lysa i sin röda glans fick jag två timmars kvalitetstid med mycket gott. Först en sväng inom far för att kolla läget och tända ett ljus. Hans lund är stilla och fin och jag undrar om han inte fixade den fina solstrålen till mig som lös över den granbeklädda dammen. <3

Vandrade genom fiskebyn där båtarna ligger på land än så länge. Men jag såg allt någon som inte kunde vänta att rengöra båten eller ta en gofika vid fiskeludan eller på strandbänken.

Längs med stranden flöt vågorna i ljuv musik och solen glittrade sig vacker i vattenytan. Svanparet tog sina fyra svanungar på en tur i vattnet för att leta mat. Ungarna var nästan lika stora som mor och far men ännu i den gråsvarta fjäderdräkten. Snödroppar, vintergäck och pytteknoppar i rabatter och träd. Var tvungen att sätta mig i gott lä och låta nästippen rikta sig mot ljuset och ta emot värmen. Underbart!

Ja säkert är det en försmak av den nalkande värmen då risken är stor för ännu några köldknäppar. Men vad gör det när det går att njuta i stunden, här och nu.

Golördag! :-)


     

[Bild]

[Bild]

Presentation


Jag är en 54-årig kvinna som är levnadsglad i en perfekt ålder enligt mig själv! En ålder som ger trygghet, mod, nyfikenhet, livsglädje men även erfarenheter och en massa lärdom.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards