Alla inlägg under april 2019

Av livsoptimisten - 20 april 2019 20:39

Premiär idag, frukost i sin enkelhet i den storslagna naturen! Eftersom vinden imorse kl 10 var en aning sval i sin bris så jag kröp nära träddungen för att hitta lä. Och solstrålarna värmde gott i det underbara fågelkvittret. Lätt att njuta när naturen bjuder på sitt bästa. Och tillika påskafton, kan det bli bättre?!



 

En glad och solig påskhälsning till dig!

Av livsoptimisten - 19 april 2019 15:52

Vårens liv är gudomligt! Nytt, växande, spirande, viskande om framtid hopp, glädje och enkelhet! Allt står i blomstrande färg och skrud.

Sommaren som försöker ta sig förbi våren, 22 grader, solen strålar gassar och väcker sinnet och den vintervita huden till liv. Ett gott och behövligt uppvaknande! Påskledigheten sitter som en smäck med en blandning av gemenskap, vänskap, avskildhet och återhämtning. Nu laddar vi batterierna med energi och D vitamin.

Tacksamhet fyller mitt hjärta! <3
Njut av din påsk och vad den kommer med till dig!



Av livsoptimisten - 16 april 2019 07:58

Vissa stunder blir så där extra bra! När hela tillvaron är lätt och luftig med massor av värme och kärlek. Så hade vi det i söndags när familjen samlades till sonens 25-års kalas, underbart!

Jag och barnens pappa skilde oss för 16 år sedan, ja 16 år, en massa år. Har faktiskt glömt hur det var att vara gift, haha!
Vi är goda vänner och sätter familjen först och umgås därför på div. högtidsdagar.
Känns gott att kunna göra så, oavsett så är vi ju en familj tillsammans med barnen.

Så var det dags för sonen att fylla 25 vilket också är galet. Hur blev han så stor? Stolt i mamma hjärtat så fixade jag så klart kalas för oss närmaste. Och med det bästa han vet, smörgåstårta och hemmalagad så klart!

Huset fylldes av alla åldrar från små till stora. Ljuvligt när det blir liv, rörelse, prat, skratt och spring som får huset att leva upp :-)

Vi njöt och sonen var nöjd och glad!
Och visst hade vi TV:n på så vi kunde följa Tiger Woods mot seger i Masters! Vilken prestation!

En ljuvlig dag till livets minnesbank! <3

Av livsoptimisten - 13 april 2019 16:17

Idag var det dags att hålla i klubban och se hur svingen satt efter vintern. Underbart väder som till en början var lite kyligt men efter några hål kom det lite värme. Och golf är kul men inte varje gång, haha!

Kan golf vara som livet självt? Ibland upp och ibland ner men med ett leende, tålamod och hopp om nästa slag så biter det sig fast. Som jag säger till mig själv, every ending has a new beginning! Så är det ju, det går alltid att börja om, lämna det gamla bakom sig och ta sikte mot det nya.

Så som min golf idag ter sig mitt liv just nu, med nytt sikte om hopp och äventyr. Vem vet och tänk om!

Meeen, jag är himla glad för att jag har bokat in två avrostningskurser för sving och närspel :-)

En go lördag till dig!

Av livsoptimisten - 6 april 2019 15:56

Musik, finns det något bättre som kan svepa med sinnet in i ett underbart flöde!
Att vara med i varje rytm, varje ton och sångtext. Helt ljuvligt och jag njuter till fullo i dessa ögonblick. Precis som Alphaville sjunger, musiken gör mig Forever Young!

Än en gång fick jag njuta av Isac och hans soul-company som tog oss med på en fartfylld musikalisk resa, vilken energi grabbarna har. Och många glada möten med vänner i publiken som dansade loss på dansgolvet.

Med hes röst, sus i öronen, ömma fötter och ett gott leende på läpparna gick jag hemåt i natten!



 


Av livsoptimisten - 4 april 2019 22:19

Visst gör vädret med sol och värme underverk? Våren skjuter i höjden nu och det är nästan så det går att höra hur knoppar och grönska växer så det knakar.
Jag tänker varje vår att nu ska jag hänga med i nuet och observera hur det successivt grönskar. Men icke sa nicke, det går precis lika fort varje år och vips så är träden fulla med späda löv.

Idag firade jag våren och la strumpor och jacka, olivträdet fick flytta ut från uterummet och grillen blev städad så den var redo för kvällsmatlagningen. Grilldoft och grillsmak, mmm så gott!

Snart får jag äntligen inreda mitt rum ute i trädgården igen! Härligt och vilsamt att få påta i jorden och se hur blommor och div. trädgårdskonst klär upp min lilla täppa.

Den bästa tiden är här, livet leker enkelt och kvällarna förgylls i vackert ljus! Underbart!

Presentation


Jag är en 54-årig kvinna som är levnadsglad i en perfekt ålder enligt mig själv! En ålder som ger trygghet, mod, nyfikenhet, livsglädje men även erfarenheter och en massa lärdom.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards