Alla inlägg den 24 april 2020

Av livsoptimisten - 24 april 2020 22:23

Svåra tider kretsar omkring oss! Många hamnar i lidande och sorg, avstånd som gör ont, isolering som tär. Ett virus elakt så få! Vi får ta del av information och upplevelser i flödet som känns som om det är hämtat från en science fiction film. Otäcka rädslor dyker stundtals upp i sinnet.

Men.....

Ute lyser solen, fåglarna kvittrar, värmen gör sig påmind, blommor blommar, knoppar brister, rapsen lyser gulaste gult, det gråa går över i det grönaste grönt.

Kontrasternas kontraster, ett paradigm, många skiften, maskulint - feminint, yin - yang, svart - vitt, upp - ned, sorg - lycka...

Jag reflekterar, var står jag?
Känner en omstart, nystart, möjligheter, glädje, styrka, mod, trygghet, lycka och framför allt - en sprudlande tacksamhet!
Jag står här i mitt liv, i ett liv grundat av både glädje och besvikelse, lycka och sorg, vinst och nederlag. Vad blir resultatet? TACKSAMHET!
Tacksamhet att jag alltid gått framåt, visst har det funnits ett och annat steg bakåt, fall ner i vägrenen men jag har alltid rest mig, alltid hittat vägen igen som jag haft i mitt sinne. Jag har valt och valt bort för mitt eget välmående!

Jag är tacksam för mitt mod, mitt tålamod, min styrka, min utveckling, min expansion, mitt varma hjärta för mig själv och för dom som förtjänar min värme, omsorg och kärlek!

Jag väljer att sikta mot lycka och lycka ska ligga framför mig på min väg!

Vi kommer igenom denna svåra tid, tillsammans, det goda vinner över det onda, kärleken och omtänksamheten kommer att segra!

Håll siktet framåt, håll om livet och håll avstånd så kommer du starkare ut på andra sidan!

Be safe!

Presentation


Jag är en 54-årig kvinna som är levnadsglad i en perfekt ålder enligt mig själv! En ålder som ger trygghet, mod, nyfikenhet, livsglädje men även erfarenheter och en massa lärdom.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards