Alla inlägg den 11 augusti 2018

Av livsoptimisten - 11 augusti 2018 10:29

Ni som är singlar känner kanske igen er!
Jag är separerad sedan 15 år, längtar så klart efter mitt livskärlek och bäste vän och välkomnar honom till mitt liv. Men i väntan på det har jag alltid haft ett motto att känna att jag lever mitt liv, försöka leva mitt liv utan saknad och göra vad jag vill och känner för även om det inte finns en partner.
Jag brukar säga att jag har en relation med mig själv och när mitt livs kärlek och bäste vän kommer så har jag inga bekymmer med att göra slut med mig själv! :-)

Ja, det var så klart inte lätt i början och jag har övat många gånger. Jag har därför hittat en förkärlek till att åka ut på egna små äventyr och upptäckter. Det är inte det att jag ratar socialt sällskap, nix det är super trevligt det också. Men ibland är det skönt att uppleva helt kravlöst, att göra det som faller mig in, att plötsligt ändra planer för att vägen visar åt ett annat håll, att vara öppen för allt som finns runt omkring. På dessa äventyr är jag aldrig ensam, även om jag är ute på egen hand så känner jag mig som en i sällskap med alla runt omkring även om jag inte känner en enda. Ibland, ja ganska ofta om inte varje gång :-) så blir det också något kort samtal här och där.

Så ett sådant äventyr var det igår då jag begav mig till Helsingör och Kronborgs slott.
Självklart startade jag färden med öl, en lille en och två röda pölser, klockan var ju närmare 12!

På slottet var jag senast i fjärde klass och det är ju några år sen, ja en himla massa år sen.
Varje sommar är där ett teatersällskap som spelar upp Hamlet scener på olika ställen i slottet som du följer om du vill. Där finns både allvar och humor i kungariket och massor av historia. Slottet har många berättelser och jag kunde både höra och känna själarna och livet. Det blev också en vandring ner i Kassematterna, långt ner under jord och slott där hundratals soldater levde och vilade mellan anfallen men även straffades på ohyggliga sätt. Ja där var ingen varm och skön slottsmiljö.

När mina rundvandringar var till ända blev det sikte mot ett måste, ett smörrebröd och en öl på restaurang Hyacint vid torget. Smakar ljuvligt och det är ett härligt hygge med alla människor på torget.
Ett kort strosande på Ströget och varje gång slår tanken mig att varför åker jag inte hit lite oftare när jag har det så nära?
Som avslut och pricken över i:et så blev det glass med sylt och flöde i glassbutiken där vi handlat så länge jag kan minnas, det är colt när en butik får och kan finnas i enkelhet från årtionde till årtionde i denna vår så kommersiella värld!

Sen blev det en gungig färd hemåt på det blåsiga Öresund. Var lite i tidsnöd då det var planerat en kortkväll hos goda vänner.
Så kvällen avslutades med ett gott kräftkalas goa skratt och två spel Jin Rummy där en vinst gick till mig!

Vilken härlig dag och kväll!
På detta sättet känner jag mig inte ett dugg ensam utan fri och lycklig i väntan på mitt livs kärlek och bäste vän!

Njut av lördagen! <3

Lite smakprov på min underbara dag!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag är en 54-årig kvinna som är levnadsglad i en perfekt ålder enligt mig själv! En ålder som ger trygghet, mod, nyfikenhet, livsglädje men även erfarenheter och en massa lärdom.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards