Alla inlägg den 23 augusti 2018

Av livsoptimisten - 23 augusti 2018 21:48

Ännu en helt ljuvligt ljummen sommarkväll!
Det känns sorgligt att det går mot höst även om den också kan vara fin. Men jag älskar sol och värme, kan aldrig bli för varmt för mig! Hela jag frodas och fylls av en härlig energi och livet blir så enkelt att leva.
Det bästa jag vet är att vara nära havet med min solsäng och massor av härliga feelgood romaner jag kan drömma mig bort i.
Lite kaffe och goa tilltugg, det är allt som behövs för att göra mig nöjd i flera timmar.
Men jag brukar sätta min blick framåt och speja in årsskiftet för därefter börjar allt vakna upp till nytt igen, nya blad ligger framför oss och livet känns för mig så hoppfullt, friskt och nyfiket då, vad väntar runt hörnet? :-)
Men hösten och det växande mörkret har jag svårare för, när allt går i dvala och ger lägre energi. Många trivs bättre i den årstiden och kan ha svårt med den ljusnande tiden. Och det är väl bra att det finns något för alla! <3

Imorgon är jag ledig, min sista semesterdag denna gången. Jag har tagit ledigt varje fredag hela sommaren och det ska jag säga är ett vinnande koncept. Dessa fredagar har jag begett mig ut på äventyr och så blir det även imorgon.
Först en sorglig sådan då det är begravning för en släkting. Livet innefattar även sorg men då kommer också trösten och kärleken till hjälp. Efteråt vid minnesstunden möts vi, släkt och vänner som inte mötts på länge, som ses på nytt och kan dela många fina minnen. Då känns trösten och kärleken i hjärtat!

På kvällen stannar jag kvar på orten för Palmfestival och jag hoppas träffa någon gammal bekant men även nya i vimlet.
Jag älskar ju att dansa och gärna bugga som ni vet och det hoppas jag lite på imorgon. Det blir banden Likes och Perikles som jag tänker gå loss på :-) Och jag får inte roligare än jag gör mig så ett öppet sinne och leende på läpparna gäller!

Nu ska jag njuta av lugnet, mitt te och bara vara här i uterummet innan John Blund bjuder in i natten!

Värme och lycka till er alla! <3

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag är en 54-årig kvinna som är levnadsglad i en perfekt ålder enligt mig själv! En ålder som ger trygghet, mod, nyfikenhet, livsglädje men även erfarenheter och en massa lärdom.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards