Alla inlägg den 22 augusti 2018

Av livsoptimisten - 22 augusti 2018 18:07

Att tro eller inte tro det är frågan......
Många tror inte och några tror med tvivlar men för mig är det solklart, jag tror på en högre makt, ett universum som leder oss och ger råd. OM vi bara vill lyssna så att säga! <3 
Jag har idag träffat en person som gett mig vägledning och hjälpt mig rensa bland mina energier för att skapa ett friare flöde. Att jag sökt detta är pga av min stress och att jag vill bli av med all påverkan från livets yttre brus. Som personen vägledde mig; jag måste få mer hjärt än hjärna i mitt liv, inte ta på mig andras känslor eller bördor. 
Är det inte så att vi är intuitiva och känsliga för andras energier? Men vi är inte alltid rustade för att sätta oss själva först, att skydda oss mot energitapp pga av andra? 
Visst är jag en tänkande person, analyserar, funderar, är det rätt, är det fel, kan jag ha tillit till denna personen eller inte? Om jag istället för att låta detta ta upp min hjärnas engagemang och låter hjärtat vara med för att mer känna om det är rätt eller fel. Lätt sagt men år av vana och görande gör att detta måste tränas. Och personen jag har bett om hjälp har gett mig övningar och har också sagt att om jag vill så kommer hjälp finnas på vägen. 
Och det vill jag verkligen, jag vill på samma sätt som jag gjorde idag efter vårt möte låta min själ få stråla i den glans som den är skapad, jag vill lysa och förmedla kärlek både till mig själv och andra. Jag vill älska och älskas! Jag vill på lätta fötter gå genom livet utan andras bördor och bekymmer. 

Ser med glädje fram emot denna resan som nu ska släppa blockeringar som funnits med mig sedan lång tid tillbaka. Precis som trädet har sina årsringar så har vi våra livsringar och nu är det en känsla av pånyttfödelse av min existens! :-) Det andliga kommer mer och mer i vårt samhälle och på vår planet jorden och det är helt nödvändigt att kärleken ska ta över all ondska som finns. Vi behöver få balans i allt!


Så mitt motto är; Go with the flow och se kärleken och skönheten i allt! 

Att se kärleken och skönheten i allt kommer från filmen Collateral Beauty och har ni inte sett den rekommenderar jag den, se gärna trailern: https://www.youtube.com/watch?v=w1tfLWxcEzw&feature=youtu.be 


Se den! <3 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag är en 54-årig kvinna som är levnadsglad i en perfekt ålder enligt mig själv! En ålder som ger trygghet, mod, nyfikenhet, livsglädje men även erfarenheter och en massa lärdom.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards