Alla inlägg den 18 augusti 2018

Av livsoptimisten - 18 augusti 2018 10:12

Lördag morgon, stillhet i uterummet, solen skiner och vinden dansar i min lilla flagga!
Detta lugn är välbehövligt just nu, att bara vara en stund tillsammans med kaffekoppen.
Låta tankar och funderingar leka med varandra.

Far är kvar på sjukhuset och har fått problem med sitt hjärta. Han är lite orolig och strävar för att komma tillbaka till sitt självständiga liv. Är det inte en mänsklig drift? Självständigheten, att inte vara beroende? Ganska naturligt och den finns även i mig själv som alltid haft svårt att ta emot hjälp, "inte ska väl jag" De senaste åren har jag gått in i egoboost-träning för att lära mig just detta, en träning som inte alltid är enkel men väldigt nyttig. Att vara ego utan att vara egoist och att fortsätta sprida kärlek i livet. Det är så min definition ser ut. Jag, världen och jorden behöver mycket mycket kärlek! <3

Mitt liv har under åren innehållit mycket av andras liv, tonårsbarnen liv, vänners trassligheter, hemmets behov, sjuka släktingar, krav, duktighet och jobb jobb jobb. Nu i vår har jag funderat och känt ett stort behov av att finna mitt lugn och min frihet i livet. Jag liknar det som livets centrifug och mitt letande efter mitt epicentrum. Där är det stilla, enkelt, varmt, tryggt, glädjefyllt, vänligt. I stunder och vid små tillfällen hittar jag dit men så swish så kommer livets centrifug igen. Jag kan ju så klart undra varför och om balansen mellan centrifugen och epicentrum kommer komma? Dit letar jag iaf!
Centrifugen är en naturlig del av livet och jag tror att det är vårt förhållningssätt med tillit och acceptans som avgör vilken stressnivå centrifugen ska få ha. Och det kan gå lite upp och ner med hopp förtvivlan och uppgivenhet men så försöker jag att ta time out när den kommer och vila i den för att låta livet ta hand om centrifugen och låta den snurra klart.
Allt blir bra och precis som det ska! Den tilliten är viktig för mig och säkert för många!

Just nu har centrifugen kommit tillbaka men jag har från mitten av juni och fram till nu njutit i ett underbart och välbehövligt epicentrum. Jag har fyllt mig med vila kärlek lust för mig själv och för det liv jag önskar leva. Det är dit jag är på väg och som singel i många år har jag nu beslutsamt satt in mitt "sökverktyg" på det jag saknar mest, att attrahera mitt livskärlek och bäste vän till mig! Du är där ute, jag känner dig och vi har börjat vår resa till varandra. Vem du är och var du är är ännu i ett dunkelt hölje som jag snart hoppas klarna så jag får se vilken vacker själ du är! <3

En borde inte sova när natten faller på
En borde se på stjärnorna
En borde vara två

Ni som är två, njut av er kärlek, av varandra, av dagen idag och titta tillsammans på stjärnorna inatt! <3 <3

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag är en 54-årig kvinna som är levnadsglad i en perfekt ålder enligt mig själv! En ålder som ger trygghet, mod, nyfikenhet, livsglädje men även erfarenheter och en massa lärdom.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards