Alla inlägg den 18 september 2018

Av livsoptimisten - 18 september 2018 16:16

Åååå njuter vid havet!
Solen glittrar och glimmar i vattnet, vinden blåser gott i mitt hår, kinderna är varma, hjärtat och själen ler!
Kitesurfarna leker i vågorna!
Tänk så enkelt livet kan vara tillsammans med naturen och naturen vet vad vi behöver i detta nu!

Tacksam! <3

Av livsoptimisten - 18 september 2018 11:16

Igår på min promenad gick jag inom Minneslunden, fars kommande hem för kroppen. Så vilsamt, så lugnt, vattnet porlade, fåglarna kvittrade, några besökare passerade, vackra blommor, brinnande ljus.
Det här blir en bra plats både för far och mig och min familj.

Två små nyfikna ekorrar lekte i ett av träden, älskar ekorrar! Busiga, söta, snabba små ben, bruna pigga ögon som tittade på mig.
Samtidigt ringer kyrkklockan och det visar sig vara en begravning i kapellet på kyrkogården. Jag väljer ändå att se ekorren och klockringningen som en hälsning, slumpen är ingen tillfällighet.

Ekorrens budskap är enligt Solöga:
Var nyfiken och prova på allt. Gör dig av med det gamla och lev helt i nuet. I nuet skapas nya möjligheter för dig. Min gåva till dig är upptäckarglädjen.

Ett vackert inspirerande glädjefullt och tacksamt budskap. Ett budskap som passar väl in i min situation och vilja i livet. Älskar mina upptäcktsresor i smått eller stort. Det ger mig lugn, glädje, energi och framförallt lust för framtidens dolda blad.

Njut av dagen och solens varma höststrålar som i Skåne känns som en sommardag!
För mig blir det en tur med min korg, bok och kaffe till stranden för att njuta av havets underbara blick!

Presentation


Jag är en 54-årig kvinna som är levnadsglad i en perfekt ålder enligt mig själv! En ålder som ger trygghet, mod, nyfikenhet, livsglädje men även erfarenheter och en massa lärdom.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards