Alla inlägg den 23 september 2018

Av livsoptimisten - 23 september 2018 09:27

Sitter här och reflekterar inför dagen som ska kicka igång. Ser framför mig att balans kommer vara mitt ledord för dagen.

Det är höstdagjämning idag, balans i dag och natt, ljus och mörker. Känner också att universum har fullt upp med att få balans på jorden eller rättare sagt försöka hjälpa oss människor att få balans på jorden. Tror inte det är en slump att väderleken är stormig och skiftande mellan sol och regn - balans.

Jag ska börja i kyrkan idag med min mor och bror för tacksägelsegudstjänst för far. Jag har varit på det tidigare men att det är för min förälder är en märklig känsla. Jag som dotter axlar nu ansvaret för balans i familjen. Inte som ett ok utan mer att vara den vuxne som finns tillhands. Respekt och kärleken för dödens vila och frid.

I eftermiddag är det fika hos en go väninna för att fira en liten prinsessa som nu är 2 månader. Livets början och nya trådar av balans vävs fram. Respekt och kärlek för livets kraft och energi.

Liv och död, frid och energi, vila och kraft
Balans Balans Balans Balans Balans

Presentation


Jag är en 54-årig kvinna som är levnadsglad i en perfekt ålder enligt mig själv! En ålder som ger trygghet, mod, nyfikenhet, livsglädje men även erfarenheter och en massa lärdom.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards