Alla inlägg den 24 september 2018

Av livsoptimisten - 24 september 2018 20:19

Idag blev det en date med sonen, en riktig kvalitetstid! Är ju inte så ofta tiden finns men när den väl infinner sig då är det ljuvligt!

Och många timmar fick vi, blev en runda golf ihop. Vädret hade nog alla varianter idag, sol, blå himmel, grå himmel, svart himmel, vind, regn, hagel. Ska säga att det var riktigt kämpigt mellan varven!

Sonen briljerade, spelade otroligt bra och slog mor med råge! En helt välförtjänt seger och en bra handikappsänkning! Well done!
Som tur är mitt golfmantra, every ending has a new beginning. Användes hyfsat frekvent på de sista nio hålen. Ibland ifrågasätter jag om jag verkligen spelat golf i så många år som jag gjort :-) Men en ska ju aldrig ge upp, bara på bollen igen!

Ett av hålen tar jag med mig, ett kort hål precis framför restaurangen, en damm mellan utslag och green. Ska säga att jag kände pressen! Sonen börjar och lägger sig 2 dm från hål och jag två meter ifrån. Det blev en birdie till sonen och ett par till mig och vi skrapade ihop bra med poäng där och lyckan över prestationen var stor för oss båda.

En go lunch ihop sen rullade vi hemåt. Väl hemma fick yllefilten och tofflorna komma fram, fy höstkylan är verkligen här!

Ikväll njuter jag och värmen har infunnit sig igen! En go kväll till dig!

Presentation


Jag är en 54-årig kvinna som är levnadsglad i en perfekt ålder enligt mig själv! En ålder som ger trygghet, mod, nyfikenhet, livsglädje men även erfarenheter och en massa lärdom.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards