Alla inlägg den 22 september 2018

Av livsoptimisten - 22 september 2018 14:11

Går det att ha mer än en familj?
Jaaaa, säger jag :-) Jag är rik som har flera!

Jag har den fysiska familjen jag är född i och den jag själv fött fram, där ligger rötterna djupa och trygga, där finns historian som gått genom sekel. Där är jag dotter, storasyster och mamma.

Sedan finns det den familjen som knutit an min fysiska familj och där är jag svägerska, exfru, svärdotter. Ja även om jag är skild så har jag valt att ha kvar mina band, jag har inte skilt mig från min svärmor och svåger med familj och min exman är mer som en kusin/bror idag där vi har en vänskaplig relation idag. Tycker det är viktigt om det går att ha det, beror så klart på vilka förutsättningarna är. I mitt fall så har vägen varit snårig till en början men som artat sig lagom vuxen till slut. Nu är det 15 år sedan skilsmässan var ett faktum och så klart läker åren till en del och i vårt fall till det bästa! Ja vi är lyckligt lottade som kan umgås på jul, födelsedagar och ibland vid andra högtider. Det känns helt naturligt idag och det värmer mitt hjärta för det mår vi alla väl av och framförallt barnen. Säger inte att det är enkelt, kräver läkning, vilja, klokhet, fred, tålamod, förlåtelse och medkärlek.

Sedan har jag min själsliga familj, den som har kommit till mitt liv de senaste åren. En familj med många delar, vuxna, barn, barnbarn. En kär vänfamilj sedan knappt 10 år där vi har en fantastisk vilsam och kravlös vänskap vilket tilltalar mig mycket. Just det krav- och prestigelösa är viktigt för mig. I vänskapen vill jag vila, bara vara, duga som vi är, glädjas, utbyta, peppa, trösta och mycket mycket mer.
Där har jag blivit Tant TT med allihop och jag förvånas och imponeras av hur dom har släppt in mig helt och hållet! Och det har så klart gjort att jag och min fysiska familj släppt in dom i vår. Stor tacksamhet, uppskattning och kärlek till min vänfamilj!

Ju äldre jag blir desto viktigare är det att omge mig med medmänniskor som har goda energier, som ger och tar emot denna energi på ett fritt sätt. Där ärlighet finns men inget dömande. Där respekten till den fria viljan men också hjälpsamheten finns.
Vi lever i en värld som innehåller elände, dömande, krav, negativitet, jante, prestige och strävan. Därför är balansen med det goda viktig, Yin och Yang. Allt finns men balanseras energier upp så mår våra kroppar och själar så mycket bättre och potentialen i oss kan blomma ut!

Kärlek till er alla denna lördag där det känns som att hösten nu är på väg att flytta in!
Regnet smattrar på taket och vinden viner i knutarna! Får bli mycket ljusvärme idag! <3

Presentation


Jag är en 54-årig kvinna som är levnadsglad i en perfekt ålder enligt mig själv! En ålder som ger trygghet, mod, nyfikenhet, livsglädje men även erfarenheter och en massa lärdom.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards