Alla inlägg den 6 oktober 2018

Av livsoptimisten - 6 oktober 2018 17:51

Idag känner jag en stor tacksamhet! <3
Till vad tänker ni, jo till det lilla, det som bara är, det som finns, det som inte syns, det som inte riktigt går att ta på men det som känns som ett varmt mjukt men kittlande flow inom min kropp!

Jag har denna känslan från och till, en härligt porlande känsla i min kropp och den känslan får mina läppar att le. Den bara finns där utan att jag processar fram den, inte medvetet iaf!
Idag är en sådan dag, är det kanske ljuset i tunneln jag ser och känner, är det belöning för att jag satt mig själv först i min självläkning eller är det effekten av att jag är snäll mot min själ och min kropp? Ja det spelar faktiskt ingen roll vad det beror på för jag njuter och fokuserar just på den porlande känslan och njutningen i och av den. Att känna sprudlande och porlande glädje som försiktigt bubblar fram inom min kropp utan någon medveten anledning eller syfte. Det är som ett guldbestrött regn som faller över mig. Känslan är, om jag skulle sätta ord på det, en förälskelse till livet, till mitt liv!

Denna känslan är den bästa gåvan jag kan få och ta emot, jag tackar och välkomnar den utan att ställa krav på den. Den är så underbar i sin enkelhet och den gör mig rik i livet. Och den gör precis som livet, den kommer och går, den lägger sig ibland för vila men den försvinner aldrig helt ifrån mig utan plötsligt så är den där igen! Den kan inte tvingas fram utan den kommer när min tillit är stor och trygg, tillit till att allt blir bra och allt blir precis som det ska, till det bästa för mig.

Så idag njuter jag av min förälskelse till det enkla, till mig själv och till livet!

Och kan jag förmedla denna känslan till dig genom mina skrivna ord så vill jag säga: Varsågod, ta för dig, smaka på känslan och njut av den! <3

Presentation


Jag är en 54-årig kvinna som är levnadsglad i en perfekt ålder enligt mig själv! En ålder som ger trygghet, mod, nyfikenhet, livsglädje men även erfarenheter och en massa lärdom.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards