Alla inlägg den 7 oktober 2018

Av livsoptimisten - 7 oktober 2018 10:34

Idag är det dags att stiga upp på gradängerna igen efter några års vila :-)
Har återkommit till sopranerna i gospelkören Black mission. Ett varmt och kärleksfullt välkomnande fick jag, härligt. Sången och tonerna är magiska för kropp och själ, dom tränger sig in i minsta cell, väcker upp och sprider kärlek och energi. Efter en övning eller mässa är jag, kroppen och själen helt fylld och glatt uppspelt. Det tar ett tag att varva ner sen ;-)

Mitt intresse för musik har alltid funnits och när jag såg filmen Så som i himmelen så var det ett måste att ta steget och undersöka: Kunde jag sjunga, platsade jag in i en kör?
Jag började söka olika varianter av körer och hittade till slut en gospelkör i en kyrka i min stad. Jag var varmt välkommen, fick hitta min plats bland tonerna med hjälp av alla vänliga körmedlemmar och allt var kostnadsfritt. Betalningen var att förmedla tonernas och sångernas budskap på regelbundna gudstjänster.

Allt detta hände parallellt med min skilsmässa som jag just då var mitt i och kören och församlingen blev en trygg plats för mig där jag kunde hämta kraft i mitt privata kaos.
Gabriellas sång blev och har sedan dess varit min ledsång för mitt liv trots min sorg i skilsmässan. Jag vill känna att jag levt mitt liv! Det har hjälpt mig upp från sorgens och grubbleriernas dikeskanter. Idag känner jag att jag lever det livet så tack för din inspiration Kay Pollak! <3

Efter några år bytte jag kör till just Black mission och nu är det några gospelmässor som gäller under året. Mässorna är under kvällstid på söndagar och musiken är den röda tråden genom mässan.

Och ikväll är det då dags för min första mässa igen! Vi sjunger många fina sånger ikväll och några duktiga solister från kören förgyller sångerna extra!
Vår ingångssång är Baba Wethu som är Fader vår på ett zuluspråk (tror jag) Inte så lätta ord men så vackert när stämmorna möts och orden omges av tonerna!

Musik Musik Musik i alla dess former gör gott för både kropp och själ!

Njut av er söndag! <3

Presentation


Jag är en 54-årig kvinna som är levnadsglad i en perfekt ålder enligt mig själv! En ålder som ger trygghet, mod, nyfikenhet, livsglädje men även erfarenheter och en massa lärdom.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards