Alla inlägg den 26 oktober 2018

Av livsoptimisten - 26 oktober 2018 12:07

Jag säger bara OJ, vilket gensvar på min offentlighet! Tacksamt häpen!
Jag gick utanför min komfortzon, släppte blygheten och släppte lös min blogg på mina sociala medier igår kväll. Farten det fick blev som de stormiga höstvindarna vi har haft de senaste dagarna. Jag gick från plats ingenting till att just nu ligga på topp 4, det går inte utan allas stöd, hjälp och nyfikenhet. Så stort TACK för det!

Idag är det därför kärlekens magi som snurrar runt i mig och mina tankar. Jag får den känslan av och till, sockerdrickskänslan, känslan att något härligt lurar runt hörnet, känslan av ett sprudlande och ett spritter, leendet bubblar inifrån och ut. Nu mera vet jag vad det vill visa mig men i början förstod jag inte riktigt. Hm, det känns som om jag är kär, men det är jag ju inte, där är ju ingen prins, ännu, varför känner jag så här?
Med tiden har jag förstått att det är livet jag är kär i och när livet och jag kommer i samspel, möts i balans så kommer bubblet och kärlekens magi.

Det är en underbar känsla som jag varmt omfamnar när det dyker upp så där lite extra. Och det har den gjort just i dagarna, bubblat att nu händer det nog något, nyfiket funderar jag på vad, nyfiket öppnar jag ögonen på vad livet har för spännande att erbjuda, vad livet vill att jag ska dela med mig av.

Allt handlar om kärlek, kärleken till mig själv, kärleken till livet, till er som finns där, familj vänner och kärleken till er som finns just här som läser mina ord <3

Idag är det en ny självläkningsdag för mig som jag uppskattar och är tacksam för. Jag tar tillvara på stunderna och upplevelserna i balans med vila och avkoppling.
Idag har jag börjat dagen med yoga, hathayoga, på Helhetsakademin hos Malin. Helhetsakademin är ett underbart ställe, vilsamt, varmt och kärleksfullt. Här är jag välkommen som jag är just idag.

Skönt att väcka varje cell, muskel, led och sinne med yogan. Som en extra förhöjning har jag med mig en av mina underbara oljor. Jag häller två droppar i mina händer, gnuggar, blundar och andas in och låter doften sprida sig i kropp och sinne.
Idag valde jag Magnify your purpose, Förstora ditt syfte, som kändes helt rätt.
Mitt syfte att sprida glädje och kärlek men också kunna visa på styrka och sårbarhet.
Jag har spridit det utåt under många år, ja till stor del av mitt liv. Nu väljer jag mer balans och sprider både utåt men lär mig också att sprida det inåt till mig själv. Så viktigt att inte glömma bort sig själv men så lätt och det har jag gjort i många många år. Så nu tänker jag på balans, inåt och utåt, yin och yang.

På yogan idag hade vi ett mantra med oss som ska få följa mig idag och framåt. Det passar till min känsla just precis nu så det är ingen slump att det kom just idag.
Så med det mantrat önskar jag dig en underbar, kärleksfull och glad fredag!

Do all things with love <3
Do small things with love <3

Namaste!

Presentation


Jag är en 54-årig kvinna som är levnadsglad i en perfekt ålder enligt mig själv! En ålder som ger trygghet, mod, nyfikenhet, livsglädje men även erfarenheter och en massa lärdom.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards