Alla inlägg den 17 oktober 2018

Av livsoptimisten - 17 oktober 2018 22:07

En onsdag, en ledig dag där lugn ska råda. Så började min dag och mitt mål för denna dagen. Först en lugn morgon för att låta dagen, kropp och själ vakna i sakta mak. Tom vädret vaknade och tog sig sakta fram, från dimma till sol och blå himmel.

Så småningom knöts mina skor och ena foten sattes framför den andra i det sköna ljumma vädret. Stegen vandrade mot Råå för en stund med far i minneslunden. På vägen ner gick tankarna som i ett samtal med honom, tänk om jag kunde få prata med honom, få be honom om några goda råd!

Ett gravljus tände jag och lovade i mitt sinne att komma tillbaka till honom efter att jag njutit av musik och sång. Kyrkan bjuder på Baguettemusik varje onsdag lunch. För en billig peng bjuds det på kaffe med god baguette och 30 min musikunderhållning i olika ganger.

Idag var det musikaler insvept i vacker sång och toner från pianotangenterna.
En skön och avkopplande stund och som inledningstalet berättade, att lyssna till musik öppnar sinnet, här och nu, skingrar tankar som stör koncentrationen, så bara blunda och lyssna.

Och jag lyssnade på texterna där jag hörde fraser, ord och text som jag tog till mig. Dom lät som viktiga budskap och fick mina tankar att gå till far.

Den första musikalen var The secret garden där det finns en speciell plats som ingen känner till, där allt är himmelskt. Far älskade sin trädgård, sina blommor och nu är han säkert i en vacker trädgård i himlen som är hemlig för oss så länge vi är på jorden.

Nästa var Fantomen på operan och rollfiguren Christine var i fokus, Christine som Fantomen kallade musikens ängel. I musikstycket har hon förlorat sin far, hon sörjer, älskar och önskar att han fanns där.
Nästa stycke är efterföljaren till Fantomen på operan, Love never dies. I texten hör jag glittrande toner som sjunger Think of me! Love will continue!

Det sista stycket är från musikalen Karusell där en vacker text avslutar dessa 30 minuters musikaliska lunchvila Walk on with hope in your heart!

Jag går tillbaka till fars lund och minns orden jag nyss hört. Nog har dom ett budskap och vackra sådana och det är lätt att låta mitt sinne känna att dessa fraser är ett budskap från far, ett vackert och hoppfullt budskap.

Så.......
Walk on with hope in your heart! <3

Presentation


Jag är en 54-årig kvinna som är levnadsglad i en perfekt ålder enligt mig själv! En ålder som ger trygghet, mod, nyfikenhet, livsglädje men även erfarenheter och en massa lärdom.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards