Alla inlägg den 20 oktober 2018

Av livsoptimisten - 20 oktober 2018 19:48

Sitter här hemma, rummet är fyllt av tända stearinljus, skön musik ljuder ur högtalaren. Vilsamt och tacksamt reflekterar jag över dagen som blev till ett fint bevarat minne.

Ca 100-150 MC åkare samlades för Memorialrun för sin fina vän. En kortege som spred en fin mäktig värdighet i den tunga sorgen. Motordånet ekade i stadens gränd och ändå stod luften stilla och tystnaden var total. Känslorna var svåra att hålla borta för oss som stod vid sidan.

Vid min sida fanns mina mödrar, mor och min, för alltid, svärmor. Medan rundan pågick njöt vi av lite gott att dricka och äta på en uteservering. Tänk att sitta på en uteservering här i Skåne i oktober, märkligt och härligt. Och härligt är det att förgylla mina mödrars sällskap, dom blir så tacksamma.

Efter en timmes tid återvände åkarna och det blev en stunds fin gemenskap innan alla rullade vidare hemåt.

Nu sitter jag här, berörd och tacksam. Så viktigt att se vilka tacksamheter som finns i livet och när livet stannar upp blir dom tydliga. För mig är en tacksamhet att familjen finns kvar trots skilsmässa, som visserligen har många år på nacken, 15 år faktiskt. Min fd man var en av arrangörerna för MC rundan. Vi och våra familjer, kan alla umgås på ett ödmjukt sätt och det är en stor rikedom. Den är inte helt gratis och det har kostat känslor, förstånd, förståelse, vilja och kärlek - respekt och tid. En fin balans av ödmjuk närvaro och ett ansvarsfullt avstånd - tänk om alla skilsmässor fick ha det så.
Det är min tacksamhet ikväll!

Nu njuter jag vidare av kvällen och premiären av Så mycket bättre med huvudpersonen Eric Gadd kommer förgylla den.

Why dont you Why dont I

Av livsoptimisten - 20 oktober 2018 11:29

Älskar min morgon varje lördag!
Startar med behaglig ayoryoga på mysig studio med varm och behaglig stämning och bästa yogaläraren eller yogamästarinna skulle jag nog vilja benämna henne.
Hon ser och bemöter oss alla, var och en, personligt med stor värme.
Där får jag vakna i lugn och ro, säga godmorgon till varje cell och till mitt sinne genom mitt andetag och genom sköna rörelser i stillhet och ibland varsam styrka.
Med slutna ögon se min sol växa i mitt hjärta, min sol och mitt hjärta som är så viktigt för mig. Där får jag vara jag, där är jag trygg, där är jag stilla, lugn och stark. En fin rikedom att starta en lördag morgon med och som jag bär med mig genom hela dagen!

Den känslan är än viktigare idag, idag när det är en viktig dag för vår vän som rycktes bort för en vecka sedan. Alla hans mc vänner ska ha en memorialrun för honom och det väntas många många åkare. Men även andra som jag som inte åker mc utan vill på avstånd ta del av deras start på färden och om möjligt deras återkomst.

Det kommer bli mäktigt i både känsla, stillhet, tystnad och motordån som sakta rullar iväg.
Så även här behöver alla mycket sol i sina hjärtan och det ska jag försöka hjälpa att sprida små frön av.

En varm fin sol till ditt hjärta! <3

Presentation


Jag är en 54-årig kvinna som är levnadsglad i en perfekt ålder enligt mig själv! En ålder som ger trygghet, mod, nyfikenhet, livsglädje men även erfarenheter och en massa lärdom.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards