Alla inlägg den 19 oktober 2018

Av livsoptimisten - 19 oktober 2018 16:57

Då är jag på väg, på väg söder över.
En kväll i varm gemenskap väntar där skrattet brukar blandas med allvar i en härlig blandning. Öppenhet och förroende knyter oss samman. Sen har vi boken, den ska bara huvudmålet för träffen för vi är en bokklubb :-)
Ibland får den vara huvudmålet men ibland endast ett svepskäl för då tar våra skratt, matcoch vin över scenen.

Denna gången har vi läst, jag har dock lyssnat, på Hans Roslings Hur lärde jag mig förstå världen. En intressant bok om Hans liv och hans resor och forskning i Afrika. Han har gjort många upptäckter och avtryck i vår värld.

Tror ändå att det är tur att jag har lyssnat för jag är inte säker på att jag hade läst klart om boken fanns i mina händer.
Jag är mer vän med romaner och gärna feel good, andlighet, liv och gestalter.

Samtalen runt vårt bord är mycket värdefulla. Alltid något att ge och ta till sig. Vänskap ska vårdas ödmjukt, kravlöst, öppet och det gör vi verkligen. Vi får alla vara dom vi är i lust, fnitter, allvar, sorg, ja alla känslor som kommer till bordets samtal.

Nu kommer en av bokklubbens medlemmar på mitt tåg så nu börjar samtalet för kvällen.
Om jag hittar henne på det knökfulla tåget vill säga :-)

Njut av fredagsmys var du än befinner dig!

Presentation


Jag är en 54-årig kvinna som är levnadsglad i en perfekt ålder enligt mig själv! En ålder som ger trygghet, mod, nyfikenhet, livsglädje men även erfarenheter och en massa lärdom.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards