Alla inlägg den 1 november 2018

Av livsoptimisten - 1 november 2018 19:11

Rår du om, dig själv, nära och kära?

Det gör jag ofta, det är en viktig del av min livskvalitet. Jag har alltid färska blommor i vasen och tänder gärna upp alla 40 ljus i vardagsrummet. Nä, jag skojar inte, det finns värmeljus, långa ljus, tjocka ljus i massor.
Kan säga att jag är stamkund i en butik där ljus alltid slinker ner i kassen, tror du anar vilken butik det är :-)

Jag lever själv sedan många år, har det någon betydelse kanske du tänker? Jo faktiskt, precis vid skilsmässan var fokus att rå om mig själv inte så högt prioriterad. Men allt eftersom åren gick så fick det fokuset allt mer plats i mitt liv. Varför ska inte jag ha livskvalitet, i det lilla, god mat och dryck bara för att jag lever själv? Att leva själv kan vara självvalt men det är det inte för mig. Jag har helt enkelt inte hittat Mr Right, ännu vill jag säga! Har så klart inte gett upp hoppet men det ska va rätt annars kan det vara. Många vet inte nog inte om dom vill ha förhållanden, har stort fokus på sig själv och sin egen tid eller andra saker som pockar på i livets ryggsäck. Och datingsidor är säkert bra men inte för mig, det blir för mycket val, val att välja bort, finns nog någon bättre osv. Jag vill inte granska utan känna känslan, nyfikenheten, vibbarna som uppstår i ett möte. Underbar känsla!

Ja det är inte så lätt att hitta rätt med andra ord men är det rätt så tror jag också att det går lätt. I vilket fall så har jag sedan många år bestämt mig för att leva mitt liv på mitt sätt med den livskvalitet jag vill ha. Som Gabriella sjunger i filmen Så som i himlen, Jag vill känna att jag levt mitt liv. Mitt motto för mitt liv. Brukar skoja att det är som att ha ett förhållande med sig själv. Men om det plötsligt skulle ske att Mr Right står där framför mig så kommer jag inte tveka en sekund att göra slut med mig själv för nya livsäventyr.

Jag är bra på att rå om andra också, kanske för bra på det egentligen. Har oftast satt familj och vänner framför mig själv men nu övar jag att ha ego-boost och försöker sätta mig själv först så gott jag kan. Att fixa och dona med en bjudning för gäster är verkligen något jag gillar. Festerna har dock minskat under åren för att orken kan tryta men när det sen väl händer då går jag all in! Frossar i förberedelser, matlagning, dukning och servering. Allt för gästen, underbart!

Min far och min faster har nyligen lämnat jordelivet. Dom rår jag om genom att de har sina platser i hyllan med egna ljus. Känns gott att ta en stund, kolla hur dom har det och tänka en tanke i ljusets låga. Vi är inne i Allhelgonahelgen där minnena ska råda för våra kära vi mist. En tid för varm eftertanke!

Ja det är viktigt att just rå om i stort och i smått, för sig själv och andra.
Så rå om dig själv, dina nära och kära och skapa livskvalitet! <3

Presentation


Jag är en 54-årig kvinna som är levnadsglad i en perfekt ålder enligt mig själv! En ålder som ger trygghet, mod, nyfikenhet, livsglädje men även erfarenheter och en massa lärdom.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards