Alla inlägg den 11 november 2018

Av livsoptimisten - 11 november 2018 11:19

Vilken konsert det blev igår, verkligen en urladdning så svetten lackade. Isaac och The soul company bjöd på härligt gung, medryckande rytmer, snygga dansmoves och klingande toner. Energiflödet gick inte att motstå, det svepte ut till oss i publiken till minsta lilla vrå! Verkligen en höjdare och det blir fler tillfällen att njuta när dom kommer tillbaka till min stad till våren.

Så var det Fars dag, första året utan fysiskt firande av far, men firandet är ändå viktigt och i år firas därför far i sinnet! I sinnet med fortsättning i musikens tecken så det blir Dixie gladjazz med mor i eftermiddag.
Tror att han kommer bli nöjd med denna presenten, något gott för ögat och för örat med några goda tillbehör i mat ocv dryck. Saker som far uppskattade i hela sitt liv. Far och mor har varit och diggat jazz på söndagarna förr om året så det känns gott att ta med honom dit igen genom oss och vårt sinne. Han är så nöjd att vi fortsätter leva, njuta och tar för oss av livet.

På bilden firar vi hans 83 årsdag i januari detta året. Det var på en av hans favoritrestauranger i stan där dom serverade hans favoriträtt, Kalvlever Anglais.
Just denna födelsedagen avslutade vi kvällen på ett av mina favorit ställen, en mysig hotelllounge, med en kaffedrink. Minns hur jag fick honom att gå i januarikylan genom stan med sin rollator, det gick inte så snabbt men det gick. Där fick han en Irish coffee att värma sig med. Är det gott frågade jag, nä fick jag till svar. Men du dricker ändå, ja det ska jag väl svarade han frågande. Haha, ja så var det, från en dominant herre med tydliga mål för sig själv och alla runt omkring till en försynt herre som väntade på att någon annan skulle leda honom och lydigt följde han. Far som tagit mig till många restauranger och bjudit på gourmetmiddagar som sista åren var supernöjd och njöt när jag och mor tog honom till restauranger och lät honom fortsätta njuta som en gourmet. Ja det släppte han aldrig, sinnet och njutningen för maten.

Märkligt hur livet svänger och förbereder sig för att avsluta den plats personen tagit i sitt liv. Det som varit viktigt blir inte lika viktigt längre. Kontrollen släpps allt eftersom för att helt släppas när färden från jorden startar.

Så idag firar vi alla fädrar på jorden och i himlen! Njut med din far på ditt sätt! <3

Presentation


Jag är en 54-årig kvinna som är levnadsglad i en perfekt ålder enligt mig själv! En ålder som ger trygghet, mod, nyfikenhet, livsglädje men även erfarenheter och en massa lärdom.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards