Alla inlägg den 23 november 2018

Av livsoptimisten - 23 november 2018 20:07

Fredag kväll har infunnit sig!

Underbart att den är här, underbara helgen! Efter en vecka med upp och ner, rakt och kringelikrokt så ser jag fram emot en helg i vilans tecken. En helg att fly undan, att bara få vara, kanske i tystnad, låta naturen läka och nära, sätta fokus på välbehag.

Just att få dra sig undan behöver jag ibland och just nu är det lite mer än ibland. Att slippa alla krav, all påverkan, att få va som jag är, duga som jag är, vara i stunden, låta det som ska ske få ske. Så skönt, vilsamt och närande. Så imorgon ska jag dra mig undan, undan till något ovisst än så länge men som jag hoppas kommer ge mig välbehag.

När det nu ikväll inte finns ?Tänk om? omkring mig känner jag en stor tacksamhet. Ikväll är det soffvännen och jag som umgås framför TV:n och jag känner mig så nöjd med det. Tända ljus, god mat och dryck i lugn och skön stillhet kommer göra min fredagskväll.

Är du här imorgon så får du veta vart jag flyr iväg! :-)


 

Presentation


Jag är en 54-årig kvinna som är levnadsglad i en perfekt ålder enligt mig själv! En ålder som ger trygghet, mod, nyfikenhet, livsglädje men även erfarenheter och en massa lärdom.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards