Alla inlägg den 17 november 2018

Av livsoptimisten - 17 november 2018 12:41

Känslan att bara vara denna lördag, hämta tillbaka - vila - komma ifatt - blåsa in luft i min gröna njutningsballong. Vet du inte vad ballongen betyder, kolla in ett av mina tidigare blogginlägg, Mina ballonger.

Förfrågningar som ofta dyker upp, denna gången från en god vän - vill du hänga med? Jag är lyckligt lottad med många vänner, får många förslag på roliga saker, aktiviteter fylls på och det är kul, det värmer och berikar. Men även om det är kul så är det skönt att bara vara. När detta händer så brukar jag titta på min vän här hemma, den som jag umgås med i mitt bara vara en stilla kväll - min vän soffan. Tittar och ställer frågan till soffan, är det du och jag som ska umgås eller ska jag umgås med mina mänskliga vänner? Jag har inga problem med att umgås och bara vara med mig själv men jag är levnadsglad, gillar äventyr, möten med människor. Och tänk om?

Ja då kommer mitt ständiga tänk om, tänk om att hänga med leder framåt? Tänk om just tänk om blir till ett ja, äntligen, kul, tur jag hängde med? Eller tänk om blir, hm nu lyssnade jag inte på mig själv igen, att inte streta på utan mer stanna upp, låta det som ska ske få ske.

Självläkningsutrymmet har dragits tillbaka när jag nu trappar upp arbetet allt mer. Känslan av att riskera att övertrassera altivitetskontot, min blå aktivitetsballong, ligger och pyr. Mörkret som lockar till vila och välbehag. Nyfikenheten som ändå finns och kallar till det härliga som kan lura runt hörnet - tänk om?

Vad är nyckeln till mitt tänk om, min framtid? Vad vill min inställning till mitt liv, mitt go with the flow, just idag? För att höra mitt flow krävs att jag lyssnar, lyssnar inåt, till sanningen, till min sanning, min nyckel.

Jag har inte svaret helt klart för dagen men intar go with the flow, låter dagen komma, väntar in mötkrets skymning och känner tillit till att svaret på dagens förfrågning, dagens tänk om klarnar allt eftersom.

Tänk om? <3

Presentation


Jag är en 54-årig kvinna som är levnadsglad i en perfekt ålder enligt mig själv! En ålder som ger trygghet, mod, nyfikenhet, livsglädje men även erfarenheter och en massa lärdom.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards