Alla inlägg den 13 november 2018

Av livsoptimisten - 13 november 2018 08:06

Gråmulet även denna morgon men fåglarna håller sällskap. Blundar jag från den gråmulna morgonen kan jag nästa tro det är en begynnande vårmorgon. Ja dom stackars fåglarna är säkert förvirrade av värme- och väderväxlingen där åtstiddn verkar vara förskjuten. Det är mest utseendet som påminner om november, inte temperaturen.

Igår såg jag Sofias änglar, en kär vän och hans familj var huvudpersoner. Deras dotter valde att ta sitt liv förra året. Så otroligt gripande och så oerhört svårt att ta in.
Tänker ofta på vilken överlevnadsinstinkt vi människor är födda med. Hur orkar man vara stark i en sådan situation?
I sin sorg spred dom värme och massor av kärlek och Sofia och gänget gav dom en värdefull guldkant. Ett hem som fick alla att lysa av lycka, ett hem där sorgen förhoppningsvis kan omfamnas tryggt och varmt. Ja det var en mycket känslosam timme och tårar och leende flödade i mitt ansikte. Ingen oavsett ålder ska behöva må så dåligt så att livet väljs bort! Ingen ska behöva känna sig så ensam som bänken lyser på bilden!

Suicid zero https://www.suicidezero.se

Ta hand om dig, ge någon en varm kram idag bara för att! <3

Presentation


Jag är en 54-årig kvinna som är levnadsglad i en perfekt ålder enligt mig själv! En ålder som ger trygghet, mod, nyfikenhet, livsglädje men även erfarenheter och en massa lärdom.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards