Alla inlägg den 19 november 2018

Av livsoptimisten - 19 november 2018 07:31

De e måndag morgon, å mitt huvud känns så tungt. (Jo, jag sa just det att) De e måndag morgon, å mitt huvud känns så tungt

Povel Rammels The gräsänklingsblues

Mitt huvud gör inte ont utan är bara tungt för att kudden kallar tillbaks mig! Kom tillbaka snälla, kom tillbaka.....
Sängen, sömnen, drömmen och värmen var svår att lämna idag. Jag var så inne i drömmen men minns just nu inte alls vad den handlade om. Märkligt att en dröm som nyss var så tydlig bara försvinner från minnet.
Men nu står jag här på perrongen då valet inte är valbart. Men jag är trots allt redo för att möta en ny vecka. Och så nöjd efter en mysig kväll med go mat, go gemenskap och kortspelet Gin Rummy som underhöll oss i många timmar. Mitt lyckofrö är härligt fullt, mätt och belåtet. Det värmer mig så gott!

Jag fick tom julkänsla igår och lussebaket fick fart, mmm så gott. En liten favorit för barnen så leende smaskade dom i sig. Dom goda guldgula lussebullarna får vara solen inom mig denna mörka kalla morgon.

Godmorgon och Välkommen måndag!

 

[Bild]

Presentation


Jag är en 54-årig kvinna som är levnadsglad i en perfekt ålder enligt mig själv! En ålder som ger trygghet, mod, nyfikenhet, livsglädje men även erfarenheter och en massa lärdom.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards