Alla inlägg den 5 november 2018

Av livsoptimisten - 5 november 2018 20:42

Bohemia Rapsody.....

Har ni inte sett bion så rekommenderar jag det starkt! En film jag aldrig kommer att glömma!
En film som väckte min ungdom tillbaka, mina känslor och min nyfikenheten för personifiering, livshistoria. 
Skådespelarna är utvalda med omsorg och gör sina roller med perfektion, det är som om alla på riktigt är där live. 


Handlingen ger en bild av en spännande man, Farrokh Bulsara, senare Freddie Mercury. En man med en stor talang, charm, upptåg och mod som hamnade i rampljuset, i det dolda ljuset, i ensamhetens ljus och tillbaka i rampljuset. En gripande livshistoria, allt insvept i den härliga musiken och mina tårar gick inte att hålla tillbaka och innehöll både glädje, skratt och sorg. Vissa delar kommer sitta fastnaglat i minnet, Gallileo som fick mig att skratta, slängpussen på slutet att fälla tårar. Freddie, en man som jag gärna hade haft kvar i livet, på scen, en man som försvann allt för tidigt. 


Jag flög tillbaka till min ungdom, minnen kom tillbaka, alla nattvak framför MTV videos, låtar som finns för evigt, Another one bites the dust, Radio Ga Ga, Don´t stop me now, We will rock you mfl mfl mfl....


Jag satt blickstilla i biosalongen på Filmstaden som dessutom är helt ny, precis invigd och helt magisk. Fåtöljer, inredning, bemötande, service, ljud, bild, känsla, atmosfär. Jag har inte ett samck att klaga på, verkligen ett lyft!
Jag gick med mina barn och min mamma och vi satte oss 17.20 och gick ut strax innan 20,00, tiden stod stilla, vi var helt uppslukade av det som spelades upp på bioduken. Vi, tre generationer, fick ett par timmar där åldern inte hade någon betydelse, en upplevelse som flätade oss samman till ett. Där mina tidiga minnen blev till nya för mina barn, jag lovar att Queen kommer finnas med dem på olika sätt, via Spotify, Youtube. Och Live Aid kommer leva igen, det finns många klipp och dokumentärer som vi kommer ta del av. Minnet från tiden när den sändes väcktes också till liv, hur stort det var, välgörenheten via Bob Geldof, alla artister, all pubilk, ofantligt stort! 


Vi var många som satt kvar medan eftertexten och musiken rullade och samtidigt visades foto och klipp från verkligheten. Personalen fick vänta med att röja i salongen för vi gick inte ut förrän det verkligen var helt slut. Alla var lika upprymda och det blev lite utbyte av ord och känslor mellan oss som var kvar, magiskt. 

Så här sitter jag nu, helt betagen, fylld av känslor och massor av glädje och spritt i kroppen. En självklarhet att dela detta med er för längtan är stor att få sprida min upplevelse så att fler får möjligheten att uppleva en ren vitamininjektion! Ska även göra ett test och se om jag kan få in ett youtube klipp och en spotifylänk, håller tummarna att det fungerar. 


Så nu förmedlar jag denna glädje till er och hoppas ni nappar på det - Gå och se filmen! 


Ja Queen, sant, ni rockade visst oss och på riktigt - The show must go on! 

 





    

Presentation


Jag är en 54-årig kvinna som är levnadsglad i en perfekt ålder enligt mig själv! En ålder som ger trygghet, mod, nyfikenhet, livsglädje men även erfarenheter och en massa lärdom.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards