Alla inlägg den 10 november 2018

Av livsoptimisten - 10 november 2018 10:05

En grå november morgon...... 
Idag behöver jag hämta all energi jag kan, i varje vrå, ögonblick. Jag ska lyfta blicken, andas in atmosfär och möten jag kommer att få. Påfyllnad och urladdning är mina behov för dagen! 

Min energi och mitt hopp är för det mesta ett prioriterat område att nära och stimulera i mitt liv. Men ibland stannar det upp och energin falnar, lusten lägger sig för vila, om än för stunden. Livets svängar kommer och går, ibland snällt och försiktigt, ibland hastigt och abrupt som en berg och dalbana. Även om dalen inte är så djup i mitt eget liv så påverkas jag av sker som händer i den lilla och stora omvärlden.

Dagarna i veckan där lilla Dante varit försvunnen och hur han igår hittades, sorgen, förtvivlan, chocken för hans nära och kära. Kristallnatten som igår lyfte sitt minne, en historia som inte får lämna oss trots att de levande som bär på minnena och berättelserna försvinner. Nu imorse på Godmorgon TV, Kim Wallds föräldrar som berättade om hur deras liv går vidare i den mörka sorgen och hur de varje dag håller Kim levande. Så svårt att ta in - Tungt! 


Mina frågor som är stora för mig blir små i förhållande till andras fasansfulla händelser, nästan lite meningslösa men vi är ju alltid närmast oss själva. Mina frågor där jag ibland inte kan förstå varför det ter sig vara så svårt för medmänniskor att lyfta sinnet coh blicken, att se andra, att se på problemet på olika sätt, att göra skillnad, att försöka, att försöka förstå, hitta balans och inte negligera, inte vara rädda för att försöka och tro att om jag bara låter bli att se problemet så försvinner det av sig själv. Nä, det gör ju inte det, det skapar endast fel energisvängar och obehag. Det är en stor del av mig och min värdegrund att inte negligera och inte försöka hitta något svar för att nå en medelväg eller att lyssna in, skapa balans, att åtminstonde bekräfta för att inte negligera. 


Ja dessa dalar av olika slag fick min energi att falna en stund men jag vet att mitt behov av ny energi kommer tillfredsställas ikväll. Ikväll väntar en konsert i soulens tecken och en soul som har massor med liv i sig. 
Isaac & The Soul Company gästar staden och jag lovar att insupa varje ton varje rytm och låta mig svepas iväg av deras urladdning i musikens tecken. 
På deras sida skriver dom nämligen att deras musik bygger på en total musikurladdning. Att ge så mycket energi till publiken att de för en sekund glömmer allt annat och går hem upprymda med en euforisk känsla i hela kroppen. Perfekt, säger jag! En ny bekantskap som fångade mitt öga när de har gjort reklam om sin konsert här och där. 

Soul med drag, gung och energi, blåsinstrument kan väcka liv i mig när som! 


 

Detta blir en riktigt bra avslutning på en grå novemberdag där min energinivå är i läge att verkligen fyllas på! 

 


Yes, its ME!!! 


Presentation


Jag är en 54-årig kvinna som är levnadsglad i en perfekt ålder enligt mig själv! En ålder som ger trygghet, mod, nyfikenhet, livsglädje men även erfarenheter och en massa lärdom.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards