Alla inlägg den 24 november 2018

Av livsoptimisten - 24 november 2018 15:15

Nu har jag anlänt till min flyktplats, Yangtorp. Här ska jag bara vara, meditera, Qigonga, bada, basta, äta, sova...... Allt inrymt i den gröna ballongens välbehag.

Känslan utanför är fortfarande det råkalla gråa norden men innanför döljer sig en varm, ljus känsla från tempelmystiken i Asien.
Känner hur avslappningen knackar på min insida för att få lov att ta plats i hela mig, i kropp och själ. Och lite nyfiken lustfylld spänning bubblar också, vad kommer ske, vem är här, hur är mastern, hur kommer jag må, kommer tystnad eller möten ha fokus?
Ett blankt papper, så skönt, inga krav, inga förväntningar, bara go with the flow!

Så nu har jag klätt mig i vita kläder som är kostymen här, tänker ta mig ner för en fika och sedan sällskapa brasan i väntan på första klassen Qigong och meditation.
Qigong som jag utövade för 20 år sen, det blir ett härligt möte igen.

Så på återseende, imorgon kommer jag försöka förmedla känslan och upplevelsen från det kommande dygnet.

Namaste!

Presentation


Jag är en 54-årig kvinna som är levnadsglad i en perfekt ålder enligt mig själv! En ålder som ger trygghet, mod, nyfikenhet, livsglädje men även erfarenheter och en massa lärdom.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards